העולם מצחיק? תלוי את מי שואלים. וגם תלוי מה רואים ומה שומעים. נהוג לייחס את המשפט “יום ללא צחוק הוא יום מבוזבז” לצ’ארלי צ’פלין. מעצבים אינם קומיקאים, אבל נדמה שדרך ההסתכלות שלהם היא כזאת שמצליחה לתפוס את העולם מזווית מעט אחרת. עולם העיצוב מתייחס אל עצמו במקצועיות וברצינות, אבל זה אינו סותר את המבט המחויך והמשועשע, של מעצבים ומותגים, על כל מה שיכול להיות חלק מחיי היום יום שלנו.
רון ארד הוא מעצב שאפשר לראות את המבט המשועשע שלו בפריטים רבים שעיצב. באתר ICONIC LIFE, בראיון שנערך איתו בתחילת השנה, נכתב על ארד שאחרי שבתחילת הקריירה שלו ב-1981 עיצב את כסא ה-ROVER, שהזניק את מעמדו כאחד מהמעצבים הבולטים בעולם, הוא החל להשתעמם, חקר את העיצוב הפוסט-מודרניסטי ומאז המשיך ליצור רהיטים שהם “הכל חוץ מסט כסאות שולחן האוכל של אמא שלך”. VOIDO, כסא הנדנדה שעיצב למותג האיטלקי MAGIS הוא כזה וגם RIPPLE, הכסא המעוגל שעיצב למותג האיטלקי MOROSO.
אם רון ארד הוא אחד מהילדים השובבים של עולם העיצוב, כלומר ילד מבחינת המבט הרענן והסקרן והמחשבה הלא שגרתית, אז ג’ף קונס הוא המקבילה שלו בעולם האמנות. הפסל של קונס של כלב הבלון, שנחשף לעולם ב-1994 ושהשנה גם זכה להופיע במוזיאון תל אביב, הוא מהעבודות המזוהות שלו. הפסל מדגים תכונה אחת בולטת שמשתמשים בה כדי להעלות חיוך, באמנות, בעיצוב ובסיפור של לא מעט בדיחות: השענות על אובייקט או נושא מוכר והגזמת אקסטרים שלו.
נדמה שהמותג ההולנדי השמח FATBOY , מתמחה בקונספט הזה של הגזמה, מהפופים אדירי הממדים שהם כבר יותר כורסאות עוטפות מסתם פוף רגיל ועד ATTACKLE, הספסל הכי מוטרף שבנמצא.
ATTACKLE, ממשיך את עקרון ההגזמה אבל במקביל, במערכת האסוציאציות הכללית של רובינו, הוא גם מתכתב עם הכלב של ג’ף קונס, ולכן למי שמכיר את העבודה של קונס יש כאן קריצה כפולה. ואולי גם משולשת, בזכות PUPPY, הכלב האיקוני של MAGIS, בעיצוב של EERO AARNIO הפיני, שחתום על כמה מהכסאות הכי מפתיעים בתולדות העיצוב של המאה העשרים.
הכלב של AARNIO, שיצא לעולם ב-2003, לא ממלא כל יעוד פונקציונאלי, אבל הוא הרבה יותר מצעצוע, בזכות עיצוב שנראה מושלם, מעניין או מפתיע מכל מיני זוויות הסתכלות וכזה שמייצר עניין בכל מקום שיהיה בו. הוא נמכר במבחר רב של גדלים. הוא יכול להיות מחזיק ניירות או קישוט שולחני, צעצוע בכל חדר, והוא יכול לקשט כל גינה או מרפסת, סטודיו, חצר או רחבה. בקיצור – הוא יכול להתאים את עצמו אליכם, מקטן ועד גדול.
MAGIS, שאחראי ל- PUPPY וגם ל- VOIDO וגם לכסא SAMSON שלמעלה, של הוא דוגמה נהדרת למותג שהשאיפה לעורר רגשות של חיוך, שעשוע, השתאות ופליאה מלווה אותו מאז הקמתו. המותג שהסלוגן שלו הוא “מותחים את גבולות העיצוב מאז 1976”, נותן יד חופשית למעצבים רבים ליצור פריטים שישנו את האופן שבו אנחנו חושבים על היום יומי ועל המובן מאליו.