אנשי המותג השוודי HEM אוהבים שיתופי פעולה, חדשנות והתנסויות. באנגלית השילוש הזה נשמע יפה עוד יותר – Collaboration, innovation and experimentation. שיתוף הפעולה האחרון של HEM היה עם המעצבת SABINE MARCELIS, שעיצבה עבורם את הפוף המכונה Boa .
SABINE MARCELIS נולדה בניו זילנד, למדה עיצוב תעשייתי באוניברסיטת ויקטוריה בוולינגטון, בירת ניו זילנד. בהמשך למדה באקדמיה לעיצוב באיינדהובן בהולנד, ומשנת 2011 פועלת בסטודיו שהקימה ברוטרדם, הולנד. אנשי HEM כותבים על הפוף שעיצבה עבורם כי “היופי הזה בצורת דונאט הוא פיסולי לחלוטין”, ושיש לו “צורה גרפית נועזת”, ו”גיאומטריה מושלמת”. הפופים הקיימים מגיעים בשלושה צבעים – ורדרד שההשראה לו מצמר גפן מתוק, צהוב עם אסוציאציה גופריתית, ובז’ הדומה לצבע שיבולת שועל.
בראיון עם מרסליס באתר של HEM היא מספרת על שיתוף הפעולה ואיך הכל התחיל ונגמר מתוך הקסם של צורת הדונאט.
איך התחיל שיתוף הפעולה עם HEM?
“אנשי HEM פנו אלי באינסטגרם, בעקבות פוף מצופה קצף בצורת דונאט שעשיתי לפרויקט חד פעמי של מותג אופנה במילאנו. התעניינתי בשיתוף הפעולה ובאפשרות להמיר את הקצף בבד. זו הפעם הראשונה שאני עובדת עם בד או חומר מרופד, וזה היה אתגר מהנה ניסינו להבין יחד אם נוכל ליצור מזה מוצר מסחרי”.
מה הייתה ההשראה שלך לעיצוב?
“לצורת הסופגניה הזאת, הדונאט, יש קסם ואני אוהבת אותה. זו פשוט צורה שלמה, סופית, ולא משעממת. העקומה והחלל הריק יוצרים עומק יפהפה כמעט בכל החומרים, ונוף תלת ממדי שופע. לפני כמה שנים עשיתי פרויקט צדקה שבו התחלנו לצקת את כל השרף והחומר שנשאר מעיצובים שונים שלנו, לתבניות בצורת דונאטס. מכרנו אותם בחג המולד בשנתיים האחרונות, דרך ארגונים שונים וכל ההכנסות מהם הועברו לצדקה”.
מה היה האתגר של הפרויקט הזה?
“הדרך בה אנו יוצרים את הבד וגורמים לו להיראות חלק, מבלי להראות כל תפר, הייתה ללא ספק האתגר הגדול ביותר בייצור הפוף”
איך והיכן את מדמיינת אנשים שמשתמשים בפוף?
“אני חושב שהיופי בכך שהוא יכול למצוא מקום בדירה קטנה או גדולה. בבית שלי הפוף נמצא ליד הספה או כמקום ישיבה ליד מדף הספרים”.
את מרגישה שהיצירה הזו מתאימה לסגנון העבודה הקיים שלך?
“זו הפעם הראשונה שאני עובדת עם בד או חומר מרופד, וזה היה אתגר מהנה. הצורה של הפוף, כאמור, מוכרת לי, אבל עבודה בטקסטיל היא חדשה לגוף העבודות שלי”.