cart icon

אין מוצרים בסל הקניות.

שובר מתנה
משלוח חינם ברכישת כלים ואביזרים מעל 299 ₪

מפורטוגל לדנמרק

המותג הדני HAY בשיתוף פעולה עם המעצב ממוצא פורטוגלי Rui Pereira שכולו מחווה לכלי ההגשה מארץ מולדתו

כל מי שטיילו וביקרו בפורטוגל נחשפו לכלי ההגשה והבישול המסורתיים היפהפיים העשויים חרס בצבע חום אדום המכונה טרקוטה. הכלים האלה עשויים חימר עם תחמוצות ברזל שאחרי שריפה הם מקבלים את הגוון החם האופייני להם.

הקולקציה החדשה, של המותג הדני HAY עושה לכלים אלה כבוד, ומציבה אותם בתוספת טוויסט עיצובי עדכני וצבעוני במרכז השולחן. בקולקציה אפשר למצוא קערות, צלחות הגשה, קנקנים ופמוטים, המתאימים לשימוש במדיח כלים ובמיקרוגל, עמידים בשימוש בתנור וגם במקפיא.

שם הקולקציה BARRO מתייחס למילה הפורטוגזית שפירושה חרס, ועל העיצוב של הסדרה חתום המעצב יליד פורטוגל Rui Pereira. פריירה הוא מעצב תעשייתי שמעיד על עצמו כנווד מודרני. לפני שהתמקם בקופנהגן בתפקיד מנהל עיצוב חזותי ב-HAY, הוא הספיק לקבוע את מושבו בוולנסיה בספרד ובהמשך במילנו באיטליה שם עבד לצד מעצבת העל פטרישיה אורקולה.

את פורטוגל הוא מעולם לא שכח ולטרקוטה הוא מתייחס כאל חלק בלתי נפרד מתבנית נוף מולדתו – “החומר הזה הוא חלק מהזיכרון ומחיי היומיום שלי מאז שאני זוכר את עצמי. אפשר למצוא את כל החימר והטרקוטה החמים והפשוטים הללו בשווקי רחוב, מסעדות ובתים ברחבי פורטוגל, והם עוברים ומועברים מדור לדור”.

בקולקציה שעיצב ל-HAY הכלים, המיוצרים בפורטוגל, התכסו בזיגוגים בוהקים ומבריקים בצבעי ירוק, כחול בהיר וכהה, אוף ווייט, ורוד וגם בגוון הטבעי. “המטרה”, אומר פריירה, ” היא להזמין אנשים לערבב וליצור נוף שולחן המותאם לטעמם האישי”.

הקונספט העיצובי המלווה את סדרת הכלים הוא השפה המתעגלת שלהם. “פרט הקצה המגולגל שממסגר צלחות, קערות ומגשים הוא החוט המנחה של הקולקציה הזו”, אומר פריירה, “המגע והפרופורציות הרכות שלו מתייחסות לקצות האצבעות האנושיות, במטרה להציע ביטוי נעים עם ידו של המשתמש.”