“היופי בקולקציה הוא שכל עיצוב פתוח לפרשנות”, אומרת האומנית הדנית Leise Dich Abrahamsen על סדרת היצורים הדקורטיביים שעיצבה עבור המותג FERM LIVING. “הכוונה שלי הייתה ליצור יצורים שמזכירים לי כאלה שאהבתי בילדותי”.
לאברהמסן, החיה ופועלת בקופנהגן, יש סגנון מוכר החוזר במרבית יצירותיה המתבטא בקווים ונקודות הנראים כסמלים אוניברסליים נאיביים ומוכרים.
כשצוות הקריאייטיב של FERM ביקר בסטודיו של אברהמסן, הם ראו בובה קטנה העשויה מעיסת נייר, בעלת חמש רגליים, שנראית כמו תנין או סוס או מה שביניהם. היצור הזה, המיתי, הצית את הדמיון של אנשי המותג הדני, והדרך לשיתוף פעולה הייתה מהירה. נקודת המוצא לסדרת היצורים שאברהמסן עיצבה למותג, הייתה הרצון להפעיל ולעורר את הדמיון של המתבוננות והמתבוננים בהם ולאפשר פרשנות אישית.
“הסטודיו שלי הוא לעתים קרובות מעבדת מבחן למשחק יצירתי”, מסבירה אברהמסן. “היצורים לא תוכננו מתוך מחשבה על מטרה או פונקציה ספציפית, או אפילו חיה מסוימת. הם היו ניסוי אמנותי. הכוונה שלי הייתה ליצור משהו מושך, מהנה ועם אלמנט של הפתעה. משהו מוכר אך חידתי. לפעמים הרעיונות בראש שלי צריכים לקבל צורה פיזית וזו הייתה אחת מהפעמים האלה”, היא מוסיפה.
בתהליך העבודה וההתאמה של הפסל הקטן מעיסת הנייר ליצור בקנה מידה רחב, אברהמסן שינתה את הפרופורציות המקוריות לקנה מידה גדול יותר ויצרה אבות טיפוס עבור תבניות יציקה. העבודה עברה למפעל בהודו ושם התבניות מולאו בעיסת נייר ונצבעו בעבודת יד. “עבדנו בשיתוף פעולה הדוק עם השותף שלנו בהודו”, אומרים בצוות העיצוב של FERM, “כדי ללכוד את הרגישויות של אברהמסן. היה לנו חשוב לשמור על התחושה בעבודת יד של כל יצירה”.
ארבעת היצורים בסדרה מתאימים לכל פינה בכל חדר. “אני אוהבת את העובדה שהדברים לא חייבים להיות כל כך ברורים. אנשים יכולים לפרש את היצורים האלה בדרכם שלהם, ולתת להם משמעות והקשר שרלוונטי להם”, מעידה עליהם אברהמסן.