קשה שלא להתפעל מהפריטים המעוצבים של סטודיו IOTA , כמו גם מהאג’נדה שלו. עבודות היד היפהפיות של הסטודיו, בהן נדנדות, פופים ושטיחים, נעשות מתוך מודעות אקולוגית ותפיסה חברתית רחבה. מלאכת הסריגה נעשית על ידי נשים בדואיות העובדות מבתיהן, וכן על ידי נשים בתורכיה. צוות הסטודיו מלמד אותן את מיומנות הסריגה ומספק להן עבודות, מאפשר להן להתפרנס בכבוד ולקבל עצמאות כלכלית. מרבית הרווחים של הסטודיו מושקעים בחזרה בחברה, בתוכניות רווחה וחינוך.
IOTA PROJECT, מותג הטקסטיל הישראלי, הוא פרויקט נשי. הוא נוסד ב-2014, על ידי שולה מוזס וטל צור ומיומו הראשון הציג תפיסה שנעה קדימה ואחורה, אל העתיד ואל העבר. מאחורי המותג החברתי שהקימו, גובש החזון לשמירת מיומנות מלאכת היד של הסריגה והרחבת הגבולות שלה מבחינת העיצוב ואסתטיקה. מלאכת הסריגה, מבחינתן של מוזס וצור, משמשת גם נקודת מוצא לעיצוב מסורתי ועכשווי, וגם אפשרות לשינוי חברתי.
השאיפה לשינוי החברתי ולהעצמה נשית זיכו את סטודיו IOTA בסימן הפרפר. הסימן המיוצג באיור של פרפר ומסביבו הכיתוב POSITIVE LEXURY-BRANDS WE TRUST, הוא תו תקן בינלאומי עולה למותגי יוקרה המחויבים להשפעה חיובית על הטבע והחברה.
ההד ש-IOTA PROJECT, זוכה לו בעולם הוא מוחשי. בשנת 2017, הסטודיו הישראלי שמשרדיו נמצאים ביפו, זכה לשתף פעולה עם המותג הבריטי של המעצב Tom Dixon, כחלק מהקומפלקס שהציג בשבוע העיצוב במילאנו, בו ביקש לערער על כל מה שהכרנו עד כמה מבחינת חוויית צריכה. IOTA הציגו בשטחו של הקומפלקס שתי נדנדות יפהפיות, מאלה המזוהות עם יצירות הסטודיו, שעל ההשראה להן אחראים מיני צמחים, מטפסים ושרכים, יבשתיים וימיים. בשנת 2019 כיכבו נדנדות דומות של IOTA ב- Maison&Objet , יריד העיצוב השוקק הצרפתי, ואיתם שטיחים שנוצרו במיוחד למכוניות העתידניות של חברת פיג’ו.
לדברי שירלי שוורץ קאופמן, סמנכ”לית שיווק ופיתוח עסקי בטולמנ’ס דוט: “לצד הקידמה והטכנולוגיה, אנשים מחפשים פריטים מעוצבים עם טביעת אצבע אישית, שנוצרו ב-craft ולא בייצור המוני. העיצובים של IOTA מבוססים על מיזם חברתי מרגש הנושא ערכים כמו איכות, חזון אקולוגי ואסתטיקה עיצובית מהמעלה הראשונה. אלו ערכים שאנחנו מזדהים איתם”.
הקולקציה שנעשתה בשיתוף פעולה עם טולמנ’ס כוללת נדנדות, שטיחים ושטיחונים. לדברי טל צור: “מלאכת הסריגה, היא בין מלאכות היד היחידות שיש לה סימנים בינלאומיים מוסכמים. זאת שפה שבאמצעותה אפשר לתקשר עם קהלים שונים. הערבות ההדדית לנשים היא הדובדבן שבקצפת. אנו שמחות שמצאנו בטולמנ’ס דוט בית חדש לדיאלוג עם לקוחות שמודעים למגמות הקיימות כיום בחברה ובסצינת העיצוב, כאלה שגם מעניין אותם לדעת מאיפה הדברים באים.”
בקולקציה החדשה שתוצע למכירה בלעדית בטולמנ’ס דוט, יוצגו עיצובים בעלי אופי טקסטילי, המזמנים מגע ומשחק בין צורות, צבעים וטקסטורות, נוסטלגיים וחדשנים כאחד. עיצובים אלו כוללים חומרים נוספים כגון עץ, מתכת ועור, אשר מייצרים אובייקטים מורכבים ובולטים.