MONTANA הוא מותג דני שהוקם בשנת 1982 ומתמחה בפתרונות אחסון, בספריות ובשידות שמזמינים את המשתמשות והמשתמשים לשחק איתם וביניהם, ליצור את המבנה הנחוץ להם ולשלב בין הדוגמאות והצבעים השונים. בכל שמונה שנים מציג המותג פלטת צבעים חדשה. האחרונה שבהן, בעלת 42 גוונים שנועדו ליצור סביבות ואווירה שונות ומובדלות, נוצרה עם אומנית הצבע הדנית MARGRETHE ODGAARD.
המותג הוקם על ידי PETER J. LASSEN ומנוהלת כיום על ידי בנו JOAKIM LASSEN שהוא דור חמישי במשפחתו, שעובד עם רהיטים. מתחילת דרכו המותג התבסס על הפילוסופיה של מי שהקים את MONTANA, ודגל בכך “שלכל אחד מאיתנו יש צורך בחופש ורצון טבעי ליצור את המרחבים האישיים שלו” ולכן המוטו של החברה היה שהיא עוסקת במתן אפשרויות למשתמשים ולא בפתרונות.
האמונה של לאסן האב הייתה שמשתמשי המודולים ש-MONTANA פיתחה צריכים להשתמש בדמיונם, פעולה שתתגמל כל אחת ואחד מאיתנו, ויכולים ליצור לעצמם מרחבי חיים טובים ומוצלחים יותר, בהם הפונקציונאליות והאסתטיקה יהיו קשורים קשר בל ינתק.
ההיסטוריה, הפילוסופיה והרוח שמלווה את המותג גם בהווה ובעתיד נשענת במידה רבה על האישיות של מי שהקים אותו. פיטר לאסן (1930-2019) גדל במשפחה שמרנית ומסורתית שהאמינה באלוהים, במלך ובמולדת, דבר שלא מנע ממנו לפתח אישיות סקרנית ויצירתית. עם סיום לימודיו בתיכון, ובהעדר יכולת כלכלית לממן לימודים גבוהים הוא התגייס לחיל הים של דנמרק, ולאחר חמש שנים בשירות צבאי הצטרף לחברת הרהיטים של חותנו פריץ הנסן. ב-1979 אחרי שנים רבות כמנכ”ל חברת הנסן, הוא פוטר בשל הכיוון היצירתי מדי שפעל בו. אותו כיוון יצירתי הוא זה שהוביל להקמת MONTANA שהיצירתיות היא אחד מהערכים שמובילים אותה.
“כפי שפסל מתחיל עם אבן מופשטת, התחלתי עם קופסה מרובעת פשוטה. הסרתי את כל החלקים המיותרים של הקופסה כך שבסופו של דבר היא תציג קצוות מעוגלים, פינות חסרות וחזיתות נסוגות, וכך נוצר ה-DNA העיצובי של מונטנה”. השם מונטנה נבחר לייצג את אותו DNA שפיתח לאסן כי הוא בינלאומי; כי שלוש ההברות הריתמיות מזכירות את המערכות המודולרית, ובגלל שבדנית המילה מזכירה את הפועל להרכיב.