cart icon

אין מוצרים בסל הקניות.

שובר מתנה
משלוח חינם ברכישת כלים ואביזרים מעל 199 ₪

כסא איקוני!

כל הסיבות הנכונות לכך שכסא REX ממשיך לעשות היסטוריה

כסא REX של ניקו קראלי (NIKO KRALJ 1920-2013) האדריכל, המעצב והממציא הסלובני הוא אחד הפריטים האייקוניים בתולדות העיצוב.

קראלי, דמות מרכזית בעיצוב הסלובני ובעיצוב הבינלאומי במחצית השנייה של המאה ה-20, עיצב ויצר את הכסא לראשונה בשנת 1953. הוא היה אז בן 35 וזכה מאז לתהילת עולם על הכסא המתקפל המשלב חדשנות, פונקציונליות ויופי. קראלי הצליח לפתח את הכסא הנוח ביותר מסוגו על ידי מתיחת כיפוף העץ ומזעור השימוש בחומרים, תוך שמירה על התמקדות באסתטיקה.

כיסא מתקפל מעץ אגוז REX של המותג VERY WOOD

כיסא מתקפל מעץ אגוז REX של המותג VERY WOOD

לאחר מלחמת העולם השנייה, שיטות הייצור המסורתיות פינו את מקומן לטכנולוגיה מתועשת ולפיתוחים מודרניים והובילו לעידן חדש של עיצוב רהיטים. קראלי היה מנחשוני המעצבים שהשכילו לחקור, להמציא ולהשתמש בטכנולוגיה חדשה. הוא נחשב לאחד ממעצבי הריהוט התעשייתיים הראשונים אי פעם.

REX היה הכיסא הראשון בסלובניה שנעשה בטכנולוגיה של דיקט יצוק ומחורר שנועד לייצור המוני.

כסא נדנדה מעץ אלון בהיר REX, של המותג VERY WOOD

כסא נדנדה מעץ אלון בהיר REX, של המותג VERY WOOD

יותר משבעים שנה אחרי שפותח ויוצר הדגם הראשון של כסא REX, הוא עדיין עומד בפרמטרים הבסיסיים של עיצוב תעשייתי וגם בערכים ארגונומיים חיוניים.

קראלי היה חדשן וממציא בתחומים רבים, בעיקר בתחום הבנייה והיעילות בייצור והסתכל על עיצוב תעשייתי ועל חדשנות כמכלול בלתי ניתן לחלוקה.

כיסא מתקפל מעץ אלון REX של המותג VERY WOOD

כיסא מתקפל מעץ אלון REX של המותג VERY WOOD

VERY WOOD הוא מותג איטלקי, מבית מותג העל GERVASONI, שהוקם כדי לשים דגש על עיצוב מחודש ופרשנות עדכנית לכסאות, כורסאות וספות בעיצובים איטלקיים קלאסיים. כדי להרחיב את ההיצע העיצובי VERY WOOD החל להפיץ את פריטי הריהוט של המותג הסלובני Rex Kralj מתוך הבנה כי שני המותגים חולקים ערכים משותפים ואסתטיקה דומה.

Rex Kralj הוקם בשנת 2012 כמחווה, הן בשם והן בסגנון, לאדריכל והמעצב  Niko Kralj  ולכסא האיקוני שלו.