בעיית האקלים היא כבר לא נחלתם של קומץ משוגעים ונדמה שהעולם הולך ומתעורר לקראת אחת מהבעיות הגדולות שיעסיקו אותו. “אנחנו מתרגלים לראות בחדשות היומיומיות תמונות של הררי אשפה של פלסטיק שמזהם את היבשה ואת האוקיינוסים. הבעיה הזאת דורשת פתרונות חכמים. פלסטיק יכול להיות יותר מפסולת ובעזרת טכנולוגיה מיוחדת יצרנו סדרת טקסטיל המיוצרת כולה מבקבוקי פלסטיק משומשים.” על המחשבה הזאת חתומים אנשי המותג הדני FERM LIVING.
האסוציאציה הראשונה, כשחושבים על שטיחים וכריות העשויים פלסטיק, מתקשה לדמיין מגע ותחושה נעימים. האתגר של מעצבי FERM LIVING היה ליצור פריטים שהמגע איתם לא יסגיר את חומר הגלם מהם הם עשויים.
הפיכת בקבוקי פלסטיק לחוטים שמהם אפשר לארוג שטיחים וכריות כמו בקולקציית Way, כוללת כמה שלבים: איסוף בקבוקים, ריסוק בקבוקים ודחיסתם לגופים קומפקטיים, המרת הבקבוקים הדחוסים לשבבים קטנים, עיבוד השבבים במכונות והפיכתם לחוטים. ליצירת שטיח מהקולקציה משתמשים ב-292 בקבוקים! וליצירת כרית נדרשים 55 בקבוקי פלסטיק. תהליך הפיכת בקבוקי הפלסטיק לחוטים נעימים ועמידים נעשה באופן זהה גם לייצור הבדים הארוגים בקולקציית DESERT של המותג. בקולקציית DESERT, המתאפיינת בבדים בצבעוניות מדברית. ליצירת הבד לכסא המבוגרים בסידרה נדרשו כ-53 בקבוקי פלסטיק ולבד של הכסאות המיועדים לילדים מוחזרו 27 בקבוקים.
” אנחנו משתדלים לעשות טוב יותר מדי יום. וגם אם הקולקציות האלה יתרמו רק תרומה קטנה, זהו צעד קטן לכיוון טוב יותר שבו האשפה הופכת לאוצר”, אומרים אנשי FERM LIVING.
לדברי לירון גילת שוורץ, סמנכ”לית העיצוב של טולמנ’ס דוט “בסופו של דבר ואולי בתחילתו עיצוב נועד לתת מענה לצרכים אנושיים. מצרכים פונקציונאליים ועד אסתטיים. המגמה הנוכחית בזירת העיצוב, שהולכת ותופסת תאוצה רבה, מפנה תשומת לב מעבר לצרכים הפרטיים גם לצרכים של מערכת אנושית רחבה שלוקחת בחשבון את הסביבה בה היא חיה ופועלת.”
הקולקציות הללו של FERM LIVING, מצטרפות לכאלה של מותגים שהאג’נדה של קיימות וסביבה מעסיקה ומעניינת אותם. כמו למשל GUZZINI, המותג האיטלקי עם קולקציית הכלים TIERRA, שכוללת כלי הגשה, קערות, כוסות וקנקנים, וקולקציית התיקים האקולוגים עם השם שמתאר אותם בפשטות – ECOBAG.
“כשמדובר במותגים מובילים של עיצוב, האתגר לייצר פריט שעומד בכל סטנדרט גבוה של מראה, מגע, טקסטורה, עמידות וחוויה דורש מחשבה רבה וכמובן טכנולוגיה שתאפשר את זה. מהבחינה הזאת הקולקציות האלה הן פורצות דרך”, אומרת לירון גילת שוורץ.